خرداد 1401

کار رینگ لایت چیست؟

کار رینگ لایت چیست؟ رینگ لایت کاربردهای گوناگونی دارد. برای گرفتن عکسهای با کیفیت و فیلمبرداری، نیاز به یک منبع نور با قابلیت تنظیم شدت، رنگ و زاویه نور داریم. همچنین برای انجام امور دقیق نیز حتماً یک نور خوب که دقیقاً محل مورد نظر ما یا سوژۀ کارمان را نوردهی کند، نیاز است. کار رینگ لایت در واقع تامین همین نور است. رینگ لایتها به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که هر یک کاربرد مخصوص خود را داراست. انواع رینگ لایت مخصوص گوشی موبایل، رینگلایتهای سالنی یا آرایشگاهی و رینگلایتهای حرفه ای. در این بخش به شرح این دسته بندی ها و کاربری و مشخصات هر کدام اشاره می کنیم.


کار رینگ لایت گوشی چیست؟

اگر برای ضبط کلیپ، لایو اینستاگرام، عکاسی سلفی، عکاسی از محصولات و … از دوربین گوشی موبایل استفاده می کنید، یک رینگ لایت مخصوص گوشی که دارای هولدر موبایل باشد مورد نیازتان است. رینگ لایت های 200 وات نکسوس در دو مدل ساده و هولدردار عرضه می شوند. با قرار گرفتن گوشی موبایل در نگهدارندۀ مرکز رینگلایت، دیگر نیاز به سه پایه مجزا برای گوشی موبایل نداریم. با این روش می توانیم تصاویر بدون سایه داشته باشیم. به دلیل قرار گرفتن سوژه، دوربین و منبع نور در یک راستا، سایه ای در تصویر ایجاد نمی شود و معمولاً اینفلوئنسرها و بلاگرها از این سیستم برای تولید محتوا استفاده می کنند. همچنین می توان برای عکاسی صنعتی از محصولات نیز از این رینگ لایتها بهره برد.


رینگ لایت آرایشگاهی

در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی نیز می توان از رینگلایتهای 200 وات نکسوس استفاده کرد. برای انجام امور دقیق مثل تتو، کاشت ناخن و مژه، رنگ مو و … نیاز به نور خوب قابل تنظیم داریم. رینگلایتهای 60 وات یا 96 وات، نور کافی نداشته و می بایست در فاصلۀ بسیار کمی از سوژه قرار گیرند. اما از رینگلایتهای آرایشگاهی نکسوس می توان در فاصلۀ دورتری نسبت به صورت شخص استفاده کرد. دفیوزر نسبتاً ضخیم نصب شده روی این رینگلایتها، نور را نرم می کند و چشم مشتری اذیت نمی شود.

این مقاله را هم بخوانید: رینگ لایت حرفه ای چیست

همچنین رینگ لایتهای نکسوس با توجه به تنوع در طرح و رنگ بدنه، می توانند زیبایی خاصی به سالن ببخشند. اگر هولدر موبایل نیاز ندارید و فقط از رینگ لایت به عنوان منبع نوری استفاده میکنید، و یا دوربین یا گوشی را روی سه پایه مجزا قرار می دهید، می توانید از رینگ لایتهای 200 وات آرایشگاهی نکسوس بدون هولدر موبایل استفاده کنید.


نصب رینگ لایت و نحوۀ کار با رینگ لایت

نصب رینگ لایت نکسوس را در این مقاله به طور کامل شرح می دهیم. ابتدا با طریقه نصب رینگ لایت روی سه پایه آشنا می شویم. و توضیحات کاملی در خصوص نحوۀ استفاده از سه پایه رینگ لایت را در ویدئوی آموزش نصب رینگ لایت می بینیم. سپس طریقه نصب رینگ لایت در زاویه مناسب برای سبک های مختلف عکاسی را بررسی می کنیم. و در نهایت طرز نصب نرم افزار موبایل رینگ لایت نکسوس و روش ستاپ کردن ریموت کنترل را آموزش خواهیم داد. همچنین در صورتی که برای نصب و راه اندازی رینگ لایت نکسوس به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید می توانید با کارشناسان این شرکت، از طریق بخش تماس با ما ارتباط برقرار نمایید. برای مطالعۀ این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

نصب رینگ لایت


رینگ لایت حرفه ای

رینگ لایت های 400 وات و 600 وات نکسوس برای کاربران حرفه ای تر مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال برای پروژه های سینمایی یا ساخت کلیپ در استودیوها، که به نور قوی دارای قابلیت درجه کلوین نیاز داشته باشیم، این رینگ لایتها کاربرد دارند. همچنین برای عکاسی از سوژه های بزرگ مثل نقاشی های دیواری یا محصولات سایز بزرگ، نیاز به یک منبع نور قدرتمند داریم که رینگلایت های حرفه ای نکسوس پاسخگوی این نیازند. برای اینکه بدانیم دقیقاً کار رینگ لایت چیست و چه تفاوتی میان منابع نوری مختلف وجود دارد باید ذکر کنیم که این رینگلایتها با توجه به شکل طراحی دفیوزر، عملکردی مشابه سافت باکس دارند. همچنین دمای نور از 2700 تا 6500 درجۀ کلوین بین نور زرد و سفید، قابل تنظیم است. شدت نور هم از 10 درصد تا 100 درصد توان رینگلایت با ریموت یا نرم افزار موبایل تنظیم می شود.

این مقاله را هم بخوانید:

رینگ لایت صنعتی و تفاوت آن با رینگ لایت های معمولی

تفاوت رینگ لایت ها

رینگ لایت چیست
درباره nexus
گروه شرکت های راتین، نمایندگی فروش انواع رینگ لایت نکسوس ایتالیا در ایران.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رینگ لایت نکسوس

به دنیای نکسوس خوش آمدید، شرکت نکسوس ایتالیا اولین تولید کننده رینگ لایت های دکوراتیو پرقدرت برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای، هم اکنون فروش محصولات خود را در ایران به نمایندگی گروه شرکت های راتین، آغاز نموده است. نکسوس برای کاربری های گوناگون از آتلیه گرفته تا آرایشگاه، سیستم های نور ثابت با توان بالا و ویژگی های منحصر به فرد ارائه می دهد.

سبدخرید