دی 1401

رینگ لایت حرفه ای چیست

رینگ لایت حرفه ای چیست و چه تفاوتی با رینگ لایت های حلقه ای دارد؟ به طور کلی رینگ لایت ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • انواع رینگ لایت حرفه ای
  • مدلهای نیمه حرفه ای
  • رینگ لایت های حلقه ای یا معمولی

رینگ لایت های دستۀ اول برای کاربری های تخصصی طراحی شده اند. به عنوان مثال رینگ لایت های 200 وات و 600 وات نکسوس به عنوان منبع نور در ساخت موزیک ویدئو، عکاسی از مدل تبلیغاتی یا کاربری های مشابه مورد استفاده قرار می گیرند. رینگ لایت های نیمه حرفه ای برای امور آرایشگری، اینفلوئنسری و یا ضبط ویدئو و عکاسی در محیط خانگی، آرایشگاهی یا استودیوهای کوچک کاربرد دارند و در توان 200 واتی عرضه می شوند. رینگ لایت های حلقه ای و معمولی نیز برای عکاسی سلفی و یا آرایش در منزل کاربرد دارند. در ادامه به تفاوت رینگ لایت های حرفه ای و نیمه حرفه ای با رینگ لایت های معمولی می پردازیم.


تفاوت رینگ لایت حرفه ای و معمولی در چیست

به طور کلی این تفاوت ها را می توان به این شکل خلاصه کرد:

  • قدرت نور
  • پرتاب نور (شکل کاسه)
  • کیفیت ساخت
  • امکانات رینگ لایت
  • امکانات سه پایه
  • پخش نور

قدرت نور عامل اصلی در انتخاب و خرید رینگ لایت است. تعداد ال ای دی به کار رفته در ساخت رینگ لایت تاثیر مستقیم روی قدرت نور دارد. در این بخش چند مثال میزنیم:

نوع رینگ لایت تعداد LED توان
رینگ لایت حلقه ای 480 عدد 96وات
رینگ لایت نیمه حرفه ای 1200 عدد 200وات
رینگ لایت حرفه ای 3600 600وات

عامل دیگری که در رینگلایتهای مختلف تفاوت ایجاد می کند شکل چینش چیپهای LED است. در رینگ لایت هایی که بدنۀ نیم کره یا به شکل کاسه دارند، به دلیل شکل قرارگیری LEDها، پرتاب نور بالاتری نسبت به مدلهای تخت یا حلقه ای داریم و می توانیم منبع نور را در فاصلۀ دورتری از سوژه قرار دهیم.

مقایسۀ رینگ لایت های حرفه ای، نیمه حرفه ای و معمولی

مقایسۀ رینگ لایت های حرفه ای، نیمه حرفه ای و معمولی


کیفیت ، کیفیت ، کیفیت!

کیفیت ساخت و قطعات جانبی رینگ لایت نکتۀ دیگری است که هنگام خرید باید در نظر داشت. در صورتی که برای کاربری های حرفه ای نیاز به رینگ لایت دارید، قطعاً استفادۀ مداوم از محصول خواهید داشت و به عنوان مثال یک رینگ لایت با طول عمر پایین در چیپ های LED به زودی شما را ناامید می کند! همچنین باید به امکانات جانبی رینگ لایت هم توجه کنید. ریموت کنترل، سه پایه خوب، نرم افزار موبایل و … از امکانات مورد نیاز کاربران حرفه ای است.

سه پایه رینگ لایت باید امکان تغییر زاویه و ارتفاع را به سرعت و به آسانی داشته باشد. سه پایه هایی که دارای هِد، دستۀ تغییر زاویه و تغییر ارتفاع هستند برای کاربری های حرفه ای پیشنهاد می شوند. نکتۀ مهم دیگر در انتخاب و خرید رینگ لایت، پخش نور آن است. هر چه کیفیت و ضخامت دفیوزر بالاتر باشد، نور نرم تر و سایه های تشکیل شده در تصویر زیباتر خواهد بود. همین امر به صورت مستقیم روی کیفیت عکس یا فیلم تاثیر گذار است.

کیفیت نور رینگ لایت

کیفیت نور رینگ لایت


بازۀ کلوین در رینگ لایت های حرفه ای

طیف یا رنگ نور با درجۀ کلوین مشخص می شود. به عنوان مثال نور زرد یا آفتابی در محدودۀ 2700 درجۀ کلوین و نور سفید یا مهتابی در محدودۀ 6500 درجۀ کلوین قرار می گیرد. نور یک رینگ لایت حرفه ای باید این محدوده ها و درجات بین آنها را به صورت ترکیبی و تدریجی دربرگیرد و قابل تنظیم باشد. شدت نور هم می بایست قابل تنظیم باشد تا در محیط کم نور یا پرنور، همچنین در فاصلۀ نزدیک یا دور از سوژه، بتوانیم به آسانی نور را در شدت دلخواه تنظیم کنیم. شاخص CRI هم اهمیت ویژه ای دارد. رینگ لایت های حرفه ای CRI بالاتر از 96 دارند که این عدد کیفیت نور را نشان می دهد.

درجه کلوین چیست؟

درجه کلوین چیست؟

این مقاله را هم بخوانید: تفاوت رینگ لایت ها

بهترین رینگ لایت, رینگ لایت چیست, رینگلایتهای حرفه ای
درباره nexus
گروه شرکت های راتین، نمایندگی فروش انواع رینگ لایت نکسوس ایتالیا در ایران.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رینگ لایت نکسوس

به دنیای نکسوس خوش آمدید، شرکت نکسوس ایتالیا اولین تولید کننده رینگ لایت های دکوراتیو پرقدرت برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای، هم اکنون فروش محصولات خود را در ایران به نمایندگی گروه شرکت های راتین، آغاز نموده است. نکسوس برای کاربری های گوناگون از آتلیه گرفته تا آرایشگاه، سیستم های نور ثابت با توان بالا و ویژگی های منحصر به فرد ارائه می دهد.

سبدخرید