اردیبهشت 1402

رینگ لایت برای سالن

رینگ لایت برای سالن چی بگیریم؟! در سالن های زیبایی رینگ لایت دو کاربرد عمده دارد:

  • انجام کارهای دقیق که به دقت و نور قوی نچرال نیاز دارد مثل رنگ مو، کاشت مژه و ابرو، تتو و …
  • عکاسی یا فیلمبرداری از نمونه کار

حالا برای این کاربری ها به چه منبع نوری نیاز داریم؟ مهمترین مشخصۀ منبع نور قدرت کافی است. حداقل قدرت مورد نیاز و کافی برای این کاربری ها یک نور ثابت با توان 200 وات است. البته رینگ لایت های ارزان قیمت با توان کمتر هم در بازار هست اما این رینگ لایت ها منابع نوری مناسبی برای استفادۀ حرفه ای به خصوص در سالن های آرایشگاهی نیستند. چرا که برای حصول نتیجۀ خوب، باید رینگ لایت های ضعیف را به صورت شخص یا سوژۀ مورد نظر بسیار نزدیک قرار دهیم. که این امر دست و پا گیر و آزار دهنده است. این رینگ لایت ها برای استفاده هایی چون عکاسی سلفی و لایو اینستاگرام کاربرد داشته و استفادۀ خانگی دارند. برای استفادۀ حرفه ای لازم است منبع نور قدرت و پرتاب نور کافی برای قرارگیری حداقل در فاصلۀ 2 تا 3 متری از سوژه را داشته باشد.


رینگ لایت برای سالن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همانطور که عنوان شد مهم ترین ویژگی رینگ لایت مناسب سالن، قدرت نور آن است. قدرت یا شدت نور در رینگ لایت های مختلف با عدد وات یا W مشخص می شود. اما نکات دیگری هم در کیفیت نور رینگ لایت تاثیر گذار است.

  • شکل بدنه ( رینگ لایت های نیم کره پرتاب نور بالاتری دارند )
  • شکل دفیوزر ( طلق مقعر پخش نور بهتری نسبت به مدلهای تخت یا محدب دارد )
  • کیفیت دفیوزر ( هر چه دفیوزر ضخیم تر باشد نور نرم تر و کیفیت عکس و فیلم بهتر خواهد بود )
  • تعداد LED ( رینگ لایت هر چه تعداد LED بیشتری داشته باشد توان و پرتاب نور بالاتری دارد )
امکاناتی که باید یک رینگ لایت سالنی داشته باشد

امکاناتی که باید یک رینگ لایت سالنی داشته باشد


امکانات دیگری که یک رینگلایت مناسب سالن زیبایی باید داشته باشد

نکتۀ دیگر و بسیار مهم امکان تنظیم درجۀ کلوین است. درچۀ کلوین در واقع همان رنگ نور است که در رینگ لایت ها بین زرد و سفید قابلیت تنظیم دارد. به عنوان مثال در رینگ لایت های نکسوس درجۀ کلوین بین 2700 تا 6500 قابل تنظیم است. حالا هر چقدر این بازه بزرگتر باشد و مینیمم و ماکزیمم آن از هم فاصلۀ بیشتری داشته باشند، دست ما برای تنظیم نور بازتر خواهد بود. اما چرا درجۀ کلوین مهم است؟ در سالن های زیبایی بر خلاف استودیوهای عکاسی، نورهای مزاحم محیطی، کیفیت عکس یا فیلم را خراب می کنند. تصور کنید نور غالب در یک سالن نور زرد باشد. حال برای داشتن تصویر نچرال و با کیفیت باید رینگ لایت را روی درجات سفیدتر تنظیم کرد. تا نور مزاحم محیط را خنثی کند و عکس یا فیلم با کیفیت تر شود.


امکانات جانبی رینگ لایت

امکانات جانبی رینگ لایت مخصوص سالن زیبایی:

  • ریموت کنترل با قابلیت تنظیم شدت نور و درجۀ کلوین
  • سه پایه با کیفیت و حرفه ای برای تنظیم آسان ارتفاع و زاویۀ نور
  • کیف حمل دارای ضربه گیر، برای جابه جایی های احتمالی

در خصوص رینگ لایت های نکسوس، سه پایه و ریموت همراه با رینگ لایت عرضه می شود. همچنین سه پایه دارای کیف است. اما اگر برای حمل به کیف ضد ضربه نیاز داشته باشید، برای خود هدِ رینگ لایت می توانید کیف را به صورت جداگانه سفارش دهید.

بهترین رینگ لایت, رینگ لایت سالنی
درباره nexus
گروه شرکت های راتین، نمایندگی فروش انواع رینگ لایت نکسوس ایتالیا در ایران.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رینگ لایت نکسوس

به دنیای نکسوس خوش آمدید، شرکت نکسوس ایتالیا اولین تولید کننده رینگ لایت های دکوراتیو پرقدرت برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای، هم اکنون فروش محصولات خود را در ایران به نمایندگی گروه شرکت های راتین، آغاز نموده است. نکسوس برای کاربری های گوناگون از آتلیه گرفته تا آرایشگاه، سیستم های نور ثابت با توان بالا و ویژگی های منحصر به فرد ارائه می دهد.

سبدخرید