رینگ لایت چیست؟

مهر 1401

رینگ لایت های حرفه ای

رینگ لایت های حرفه ای چه تفاوتی با رینگ لایت های معمولی دارند؟ در بازار، رینگ لایتها در سایزها و مدلهای مختلف با قیمت های بسیار متفاوت موجود است. شاید برای شما این

سوال پیش آمده باشد که رینگ لایت های مختلف با این اختلاف قیمت، چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

به طور کلی پارامترهای تاثیرگذار در قیمت رینگ لایت را می توان اینچنین برشمرد:

  • کیفیت رینگ لایت
  • کشور و برند سازنده
  • قطر رینگ لایت
  • توان رینگ لایت
  • مدل ( نیم کره یا حلقه ای )
  • امکانات جانبی
  • بازۀ درجۀ کلوین
  • شاخص CRI

در ادامه به بررسی هر یک از این پارامترها و تفاوت رینگ لایتهای حرفه ای گران قیمت با رینگ لایت های معمولی می پردازیم.


کیفیت رینگ لایت های حرفه ای

کیفیت قطعات رینگ لایت، عمر مفید LED ها ، سه پایه و به طور کلی کیفیت ساخت رینگ لایت از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از تفاوت هایی که رینگلایت های حرفه ای با رینگ لایت های معمولی دارند، همین کیفیت قطعات آنهاست. رینگ لایت های ساخت چین فارغ از برندشان، با رینگ لایت های تخصصی ساخت اروپا، اختلاف زیادی از نظر عمر مفید دارند. چیپ های LED به کار رفته در ساخت رینگ لایت هر چه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، رینگلایت در دراز مدت دچار افت نور نمی شود. قطعات جانبی رینگ لایت نیز مثل سه پایه، هولدر موبایل، ریموت و … نیز اگر از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نباشند، به مرور زمان فرسوده شده و کارایی شان را از دست می دهند. از اینرو رینگ لایت های حرفه ای باید از یک برند معتبر و با کیفیت ساخت بالا باشند.

"<yoastmark


قطر و توان رینگ لایت

رینگ لایت های حلقه ای از قطرهای بسیار کوچک در بازار موجود است که بیشتر کاربری سلفی دارند. رینگ لایت های حلقه ای سایز بزرگ تا حدود 40 سانتیمتری نیز در بازار عرضه می شوند. هر چه قطر رینگ لایت بیشتر باشد، رینگ لایت قدرت نور و کارایی بالاتری دارد. برای کاربری های حرفه ای باید از رینگ لایت با قطر بالا استفاده کرد. اما باید در نظر داشت که قطر رینگ لایت، پارامتر اصلی برای تعیین قدرت نور نیست. برای اینکه بدانیم میزان نور یک رینگ لایت چقدر است باید توان آن را بدانیم.

این مقاله را هم بخوانید: رینگ لایت حرفه ای چیست

رینگ لایت های حلقه ای حداکثر با توان 96 واتی عرضه می شوند. در حالیکه رینگ لایت های نیم کره، ممکن است با قطر کمتر، توان بیشتری به ما بدهند. به عنوان مثال رینگ لایتهای نکسوس، با توان 200 ، 400 و 600 واتی تولید می شوند. توان و نور بیشتر این رینگ لایت ها، به دلیل شکل چینش LEDها و عمق کاسۀ نور است. رینگ لایت های نیم کره علاوه بر تعداد LED بیشتر و نور بسیار عالی، پرتاب نور بالاتری نیز نسبت به مدلهای حلقه ای دارند و می توان آنها را در فاصلۀ دورتری از سوژه قرار داد. برای کاربری های حرفه ای بهتر است از رینگ لایت های نیم کره استفاده کنیم.


امکانات جانبی رینگ لایت

ریموت کنترل، نرم افزار موبایل، امکانات سه پایه، هولدر موبایل و … جزء امکانات جانبی رینگ لایت محسوب می شوند. بهتر است در هنگام خرید ابتدا به پارامترهایی مثل توان و کیفیت نور توجه کنیم، و بعد سراغ امکانات جانبی برویم. به عنوان مثال یک رینگ لایت که سه هولدر موبایل دارد و معمولاً هیچ کارایی خاصی ندارند را در نظر بگیرید. توان این رینگ لایت ممکن است 30 یا 60 وات باشد و عملاً نور کافی را برای عکاسی یا فیلمبرداری نداشته باشد. پس این رینگ لایت نمی تواند انتخاب مناسبی محسوب شود. بهتر است امکانات جانبی به عنوان آخرین پارامتر در تصمیم گیری ما برای خرید رینگ لایت، در نظر گرفته شوند.

امکانات جانبی بدون استفاده، نشانۀ کیفیت رینگ لایت نیست!

امکانات جانبی بدون استفاده، نشانۀ کیفیت رینگ لایت نیست!


درجۀ کلوین و شاخص CRI

هر چه CRI نور بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر خواهد بود. در ویدئوی زیر با شاخص CRI بیشتر آشنا می شویم:

 

بازۀ کلوین نیز در انتخاب یک رینگ لایت حرفه ای، تاثیر بسزایی دارد. درجۀ کلوین در واقع همان طیف یا رنگ نور است که بین آفتابی و مهتابی یا نور زرد و سفید متغیر است. رینگ لایت های مختلف بازه های متفاوتی از درجۀ کلوین دارند. به عنوان مثال نور رینگ لایت های نکسوس بین 2700 تا 6500 درجۀ کلوین قابل تنظیم است. هر چه فاصلۀ این دو عدد بیشتر باشد، دست ما هنگام نورپردازی حرفه ای، بازتر است.

درجه کلوین چیست؟

به عنوان کلام آخر، برای کار حرفه ای، حتماً باید از رینگ لایت های حرفه ای استفاده کنیم. رینگ لایت های معمولی و ارزان قیمت، مناسب عکاسی و فیلمبرداری و یا آرایشگاه ها نیستند و بیشتر برای عکاسی سلفی و کارهایی مثل لایو اینستاگرام و … کاربرد دارند.

بهترین رینگ لایت, رینگ لایت چیست, رینگلایتهای حرفه ای
درباره nexus
گروه شرکت های راتین، نمایندگی فروش انواع رینگ لایت نکسوس ایتالیا در ایران.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رینگ لایت نکسوس

به دنیای نکسوس خوش آمدید، شرکت نکسوس ایتالیا اولین تولید کننده رینگ لایت های دکوراتیو پرقدرت برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای، هم اکنون فروش محصولات خود را در ایران به نمایندگی گروه شرکت های راتین، آغاز نموده است. نکسوس برای کاربری های گوناگون از آتلیه گرفته تا آرایشگاه، سیستم های نور ثابت با توان بالا و ویژگی های منحصر به فرد ارائه می دهد.

سبدخرید